Richtlijnen makers fair 2022
In eerste instantie wordt u gecontacteerd door een van de productiemedewerkers. Zij zullen met u het volledige proces van a tot z doorlopen.
Inhoud van De video
De doelgroep van elke video is de winkelmedewerkers van Brico die uw product aan de klanten moeten aanprijzen.
De focus van elke video ligt in het informeren van de winkelmedewerkers over nieuwe producten in uw assortiment.
Ook geeft u de voordelen van uw product ten opzichte van een vorige versie van het product of ten opzichte van een concurrent.
Geef zeker ook praktische informatie mee in uw video over hoe de winkelmedewerkers uw product best bestellen, wanneer de producten beschikbaar zijn, wanneer er promoties gepland staan, om welke promoties het gaat ...
Richtlijnen:
Scenario
inhoud
Complementair: Uw video is complementair met uw fysieke stand. Toon en zeg in de video wat u niet kan in een fysieke stand.
Locatie
Afhankelijk van het format waarvoor geopteerd wordt en na overleg met de productieverantwoordelijke. Torhoutsesteenweg 226/2-7
B-8210 Zedelgem
Taal
De video's worden zowel in het Nederlands als in het Frans opgemaakt. Er dient zowel een Nederlandse als een Franse collega ter beschikking te staan om de producten voor te stellen. Hier geldt het principe: wanneer de boodschap in de eigen taal wordt overgebracht, blijft ze meer hangen.
Extra input aan te leveren
Vrijblijvend kan u als leverancier foto’s, video’s, logo’s ... aanleveren. Elke leverancier moet verplicht een logo aanleveren. Alle input kan u gebundeld doorsturen naar de productie verantwoordelijke voor uw video.
Eigenschappen logo:
- hoge resolutie
- vectorbestand (zonder achtergrond)
Eigenschappen aangeleverde video’s:
- geen tekst/ondertitels
- hoge resolutie 1920x1080 eventueel 1280x720
- geen tekst/ondertitels
Eigenschappen aangeleverde foto’s:
- geen tekst/ondertitels
- hoge resolutie 1920x1080 eventueel 1280x720
- geen tekst/ondertitels
Formats:
Om uw scenario op te bouwen houden we ons aan een van de volgende formats. De scenaristen overleggen met u welk format zich het meest leent aan uw product en presentatie.
productvoorstelling
Bij het format productvoorstelling ligt de focus vooral op informatie over een nieuw product in uw assortiment en in mindere mate op de demonstratie van uw product. U krijgt de mogelijkheid om een kleine demonstratie van uw product uit te voeren indien gewenst.
Bezoek aan toonzaal
De focus ligt opnieuw op de producten opgenomen in het assortiment, maar hier kan u wat meer laten zien dan wat u op de stand kan aantonen. Neem de medewerkers mee in uw showroom en geef ze alle info die ze nodig hebben om uw product goed te kunnen verkopen.
Instructievideo
Uw product vraagt om een specifieke toepassing? Toon het de medewerkers van Brico dan aan de hand van dit format. Geef ze alle informatie waarover ze moeten beschikken om uw producten goed te kunnen verkopen.